Salam Ukhwah

Tuesday, July 28, 2009

Jalan-jalan dpt BUKU

Window Shoping

Petang tadi, ada sikit masa terluang maka menggunakan kesempatan yang ada melawat bangunan sebalah pejabat ini (Library). Sebenarnya daripada semalam hajat nak gi menjengah menengok-nengok kot-kot ada yang berkenan dihati, tapi tak nyempat-nyempat. Maka hari ni tertunailah sudah untuk melawat Pesta Buku Perpustakaan UMP dan hari ini jugalah buat pertama kalinya kaki nih masuk ke ruang bangunan Perpustakaan... itulah nak ceritanya punyalah teruk diri ini, walaupun duduk sebelah tapi tak penah masuk bangunan yang kaya dengan sumber ilmu itu. Pusing punya pusing, belik punya belik tertariklah hati ni nak beli 1 buku yang dirasakan menarik untuk dibaca dalam usaha untuk memaksa diri serta membiasakan diri untuk melalukan seperti saranan buku ini.

Saya baru baca dia punya mukaddimah.. ternyata buku ini sangat membantu dan memotivasikan seseorang untuk lebih menjadi minat melakukan SOLAT DUHA. "memang saya kena paksa diri menjadi istiqamah untuk melaksanakannya - dalam hati"

Bagi kita yang berada dalam kesusahan dan kebimbangan akibat teperangkap dalam kemiskinan solat duha dapat membantunya. Apabila dia melaksanakan solat wajib dan solat sunat khususnya solat duha dengan bersungguh-sungguh dan istiqamah, InsyaALLAH, ALLAH akan mengubah hidupnya daripada susah menjadi mudah.


So, InsyaALLAH saya akan habiskan baca buku ini mintak-mintak habis baca nanti akan terkesanlah dihati dan punya kesedaran untuk merebut peluang ini.

No comments: