Salam Ukhwah

Wednesday, August 12, 2009

Alfatihah

Al-Fatihah.... Bismillahirohmanirrohhim...
Baru sekejab tadi saya dikejutkan beritakan Ustaz Asri Rabbani telah meninggal dunia jam 11.00 tadi. Time tu saya sedang mendengarkan lagu yang dinyayikan oleh beliau 'Handzalah'. Saya secara pribadi memang meminati mendengar lagu serta alunan zikir yang dialunkannya. Pertama kali dalam hidup saya membeli kaset adalah pada tahun 1999 kalau tak silapla.... masa tuh ulbum Rabbani berjudul 'ARAH'. Hingga hari nih saya masih simpan dan terus memiliki koleksi alunan zikir arwah.
Takziah buat keluarga arwah.. semoga arwah ditempatkan bersama para solihin.
Bila cerita bab mati dan mendengar berita kematian.. memang sesuatu yang menginsafkan.. tp MATI itu PASTI... kita sendiri tak tahu masa bila kita akan mati.. dimana kita akan dikuburkan.. dan keadaan yang bagaimana kita akan dijemput... Ingatlah wahai diri... mati bila-bila masa akan tiba.

2 comments:

Mama Afnan said...

terkejut juga ye.. muda lagi ustaz nie..

Jasmin said...

itulah kan.. memang tak sangka..
maut yang datang tiada siapa memberitahu.. tidak cepat walau sesaat dan tidak juga lambat walau sesaat.