Salam Ukhwah

Thursday, March 11, 2010

Gembirakan Kami Dengan Redha-MU

Sempena 14hb Mac nih.. terpanggil macam nak mencoret sesuatu laksss kat laman ni... eceh.. skima sangat lah pulaks.. "ULANGTAHUN PERNIKAHAN"
Hari yang aku duk tunggu-tunggu dah tiba. 2 hari lagi adalah hari ulangtahun perkahwinan aku yang ke 2. Walaupun tidak dijanjikan dengan sebarang hadiah tp hati tetap tak sabar jugak. Suamiku ini memanglaaa bukan jenis yang pandai nak buat benda-benda tuh semua.. mula dulu terasa jugak macam tekecik hati ni coz dia tak bekisah pun nak kasi apa-apa.. namun kena didik hati sendiri supaya malas sangat nak ambik pusing pasal tu sebabnya banyak lagi kebaikan & kelebihan dia yang lain yang patut dihargai & disyukuri.
Sebenarnya masih terlalu muda usia rumahtangga ini dan terasa juga seolah macam masih berbulan madu.... banyak sangat lagi pelajaran dah ilmu kehidupan berumahtangga yang masih perlu pelajari dan diterokai lagi.

Aku sedar aku tak boleh sangat sekadar berpuashati dengan keadaan dan apa yang ada waktu ini.. Banyak yang perlu selalu dibaja, disubur-suburkan, dan sentiasa mohon dilimpahi rahmah dan mawaddah bagi menjamin keutuhan perhubungan suci ini. Ia bukan sekadar hanya janji di mulut, manis dibibir semata-mata atau sign pada kertas aje... tapinya lebih daripada itu... datang tanggunjawab bersama cinta dan yang paling penting bulat tekad yang perlu ditanam di dalam hati dalam melaksanakan peranan & tanggungjawab.

Alhamdulillah.. dipanjatkan kesyukuran kehadrat Ilahi atas kasih dan sayang-NYA, kami masih berpeluang bersama pada tahun ini dan moga hingga seterusnya kehujung hayat tetap bersama. Suamiku.. dialah jiwa, dialah sumber kekuatan, dialah semangat dan dialah lelaki yang aku cinta. Rasanya takde ucapan lagi dahhh yang mampu menggambarkan rasa hati ini.. Ya Allah Ya Rahman.. Engkau selamatkanlah perjalanan suamiku.. pergi dan pulangnya, Engkau dekatkanlah rezki yang dia usahakan.. Engkau Perkukuhkanlah Kasih Sayang antara kami... & Kurniakanlah kami zuriat dari sisiMU.. aminnn

Buat suami tersayang...
Indahnya alam berumahtangga walaupun begitu banyak rintangan dan cabarannya yang menanti dan kita perlu bersiap sedia dari segi kekentalan jiwanya.. dari segi ketabahan hatinya untuk diuji kelak. Semoga apa juga yang berlaku kita sama-sama menghadapinya. Isterimu ini akan berusaha sebaik mungkin untuk memahami dirimu. Mungkin diri ini belum teruji lagi setakat mana kekuatan untuk menghadapinya. Memanglah kalau kita tanya semua orang pun & kita sendiri jugak sure orang lain & kita sentiasa nak kan pasangan mengikut kehendak dan acuan yang kita angankan. Ketika itulah tak mustahil konflik akan berlaku sekiranya ia bertentangan. Tapi kita beri masa... dan perlu lebih banyak memberi daripada hanya meminta & menuntut apa yg disebut sebagai ’hak’.

Ehem... Kenangan paling manis dalam hidup aku (rasanya semua kaum hawa kot sama) ialah apabila mendengar suami melafazkan akad nikah dan kita selamat sah menjadi suami isteri. Duduk berdua di singgah sana yang serba sederhana.. Haii... terbayang-bayang lagi saat & ketika itu. Pelamin yang digubah sendiri secara bidan terjun oleh abangku & isterinya.

Terima kasih atas kasih sayang yang dicurahkan ini.. dan yang dibina atas rasa kehambaan.. semoga kasih sayang ini . tetap harum subur hingga ke akhir hayat ... InsyaALLAH. Moga Allah mengurniakan kepada kita anak-anak, kesejahteraan dan kebahagiaan hidup, dengan siraman barakah dari Allah, Ya Rabb.. yang kerana-Mu, kami bertemu. Ameen…
Suarahati : i love u so much..

No comments: