Salam Ukhwah

Sunday, February 1, 2015

Bimbinglah Rasa Ini

 Allahumma 
Aku tak tahu apa yang dinamakan dengan RASA ini
RASA yang selalu membuat mata ini menitiskan airnya
RASA yang membuatkan hati terasa sebak
RASA yang membuatkan dadaku berasa begitu berat
RASA yang membuatkan nafasku menjadi sesak
.. dan membuatkan mulutku sulit untuk berkata-kata

Ya Robb
RASA ini begitu meyiksa hati ini
RASA ini membuat mati hatiku, membuat buta mata ini
.. dan membuat bodoh fikiranku

Ya Robb
Khabarkan kepadaku bagaimana untuk aku ilangkan semua RASA ini
RASA yang telah lama menyiksa ini
Biarkan aku tak mengenal RASA ini
Biarlah RASA ini tak tesimpan untukku sekalipun
Tak apa jika RASA ini tak ada untuk saat ini dan saat dimana hati ini belum siap sedia dengan perubahan yang dibawa oleh RASA ini
.... Boleh jadi RASA ini adalah sebuah bentuk soal ujian dariMU yang harus aku kerjakan dan aku pecahkan
Beri aku petunjuk-MU Ya Robbku agar aku dapat memecahkan soal ujian yang dirasakan rumit ini dengan sebaik yang mungkin.

SuaraHATI: Ya Allah.. bimbinglah aku untuk aku memaknai RASA ini agar aku tetap berada di atas Jalan-MU ya robb
 
 

No comments: