Salam Ukhwah

Monday, December 7, 2009

Jambatan Hampir Siap

Semasa saya pulang ke kampung mentua di Kg. Durian Hijau minggu lepas, seperti biasa saya pasti akan menjengok perkembangan terbaru pembinaan Jambatan Kuala Krau kerana saya juga antara yang sangat berkepentingan pada jambatan ini.. maksud saya bekepentingan dari segi penggunaannya yang sangat praktikal bagi kemudahan saya untuk ulang alik dari rumah orang tua di Jenderak Utara ke Kg. Durian Hijau. Sebelum ini dan hingga saat ini untuk perjalanan ke tersebut saya perlu mengambil masa kira-kira 45 minit dengan jarak lebih kurang 65km.
InsyaALLAH bila jambatan ini siap kelak, saya antara pengguna yang sangat gembira dan beryukur sangat terhadapa Yang Maha Kuasa kerana memberi kekuatan dan kudrat kepada pekerja-pekerja untuk menyempurnakan kerja serta kerana mengilhamkan kepada pemerintah untuk membina jambatan ini sebagai kemudahan kepada masyarakat setempat.

Diberitahu bahawa dijangkakan pada Feb - March 2010 jambatan ini siap sepenuhnya.


Tak sabar nak tunggu siap


Kelihatan kerbau bederet-deret merentasi jambatan ni.. nampaknya kerbau terlebih dahulu menikmati kemudahan ini...

Kerbau kepunyaan siapa la ni ek...
Catatan saya yang berkaitan sebelum ini:


No comments: