Salam Ukhwah

Tuesday, August 14, 2012

Semoga Kita Mendapat Keizinan dan Redha Allah


Semoga kita mendapat keizinan dan redha Allah.

Izin tidak semestinya redha dan redha tidak semestinya diizinkan. Ia sangat jauh bezanya.
Boleh jadi kita diizinkan kaya oleh Allah. Namun apakah kekayaan kita itu mendapat redha Allah?

Boleh jadi apa yang kita inginkan diredhai Allah. Namun belum tentu Allah izinkan kerana belum sampai waktu atau tidak terbaik buat kita.

Izin adalah sesuatu yang dibenarkan untuk dilakukan atau diberikan sesuatu itu untuk kita ambil dan miliki. Redha adalah kasih sayangNya.

Berapa ramai orang yang munafik dan ingkar pada Allah namun diizinkan kaya, sihat dan sebagainya oleh Allah. Namun apakah mereka diredhai Allah?

Berapa ramai yang tidak memiliki sesuatu yang baik dan sesuatu itu adalah sangat diredhai Allah namun tidak diizinkan Allah untuk kita memiliki kerana hanya Allah yang tahu sebabnya?

Jika kita tidak diizinkan apa yang kita inginkan dan yang diredhai Allah, pasti digantikan Allah dengan yang lain. Ketika kita memiliki kita akan lebih suka dan redha dan Allah meredhai apa yang kita miliki itu. Allah Maha Tahu dan lebih tahu keperluan diri kita lebih daripada kita sendiri.

Namun manusia itu lebih suka mendapatkan sekadar izin Allah dan tidak pedulikan samada ia diredhai atau tidak.

Semoga setiap hari apa yang kita miliki ini bukan sekadar atas izin Allah namun atas izin dan redha Allah SWT.

Ya Allah Ya Rahman, Semoga setiap apa yang aku lakukan selama aku hidup ini adalah sesuatu yang diredhaiMu ya Allah. Amin

SuaraHati: Ya Allah... Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim..  mohon yang terbaik untuk kami ye ya Allah. Terimalah ibadah kami, Berkatilah usaha kami, dan berikanlah kami pertunjuk. Terima kasih ya Allah terima kasih

http://www.fuadlatip.com

No comments: