Salam Ukhwah

Monday, June 30, 2014

Harapanku Menggunung

Ada Impian yang belum boleh daku dakap..
Ada Harapan yang belum boleh ku tunai..
Aku merancang.. Allah juga merancang...
Dan DIAlah sebaik-baik perancang.

Wahai diriku dan dirimu, kita tidak bersendirian sebenarnya. Nabi Ibrahim dan Nabi Zakaria pun punya nasib yang hampir serupa. Mereka dikurniakan zuriat oleh Allah pada usia yang sangat lanjut tua. Juga Ummul Mukminin, 'Aisyah radiyallahu'anha yang paling rapat dan orang yang dicintai Rasulullah, bukankah beluau juga tidak memiliki zuriat. Wahai diriku kuatkan hatimu untuk mencontohi kesabaran mereka.

Dengan doa dan kesabaran kita yang tersebut dalam mengusahakannya, semoga kita mampu bertawakal kepada Allah. Seterusnya moga Allah berkenan untuk menganugerahkan kepada kita kesabaran yang tidak bertepi dan rasa syukur. Moga kita mampu kekal menjadi orang yang bersyukur walau belum dikurniakan anak, walau susah dan walau masih sulit mendapatkan anak. Namun kita tetap bersabar dan tidak berprasangka buruk kepada Yang Maha Pencipta, termasuk juga nanti kalaupun ditakdirkan kita mendapatkan anak yang tidak sesuai dengan harapan kita.

Ya Allah jika Engkau berkehendak memberikan kurnia-MU kepada kami, jadikanlah kami dan keturunan kami menjadi orang-orang yang soleh wa musleh dan berhati lembut Ya Robb. Aminn

SuaraHATI :- Jikalaulah Allah belum memberi  LADANG AMAL kami melalui putera puteri kami, mudah-mudahan Allah mencatat ikhtiar dan usaha kami untuk sabar menghadapi ini semua sebagai penggantinya. Allah merancang dengan penuh CINTA.. :) maka mana mungkin rancangan yang penuh dengan CINTA itu ada tujuan untuk membinasakan.. tak mungkin!!!.. sangat tak mungkin!!!..


No comments: